Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank beste werkgeversimago bij hoogopgeleiden

Hoewel hoogopgeleiden in de huidige krappe arbeidsmarkt alle kans hebben om hun geluk elders te zoeken, blijven ze over het algemeen trouw…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Intermediair meet jaarlijks het arbeidsmarktimago van bedrijven en overheidsinstellingen en brengt tevens de favoriete werkgevers van jonge hoogopgeleiden in kaart, gesegmenteerd naar doelgroepen zoals starters, allochtonen en promovendi. Werkgever met het meest aansprekende imago in 2007 is Rabobank, gevolgd door Philips en Shell. Rabobank ontving dan ook Intermediairs Favoriete Werkgevers Award. De bank heeft Philips verdreven van de eerste plaats en is daarmee de meest favoriete werkgever van 2007. De Rabobank wordt door hoogopgeleiden gezien als een organisatie die interessante functies, goede doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden biedt, heeft een goed imago op de arbeidsmarkt en biedt vele opleidingsmogelijkheden.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat hoogopgeleiden opmerkelijk trouw blijven aan hun werkgever. Niet meer dan 16 procent van hen zoekt actief naar een andere baan terwijl vorig jaar nog 18 procent actie ondernam en in 2005 zelfs 22 procent. Op het eerste gezicht wekt die honkvastheid verbazing want tegelijk ziet zelfs 79 procent de arbeidsmarkt als heel gunstig, twintig procent meer dan vorig jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in