Rabobank beste werkgeversimago bij hoogopgeleiden


Intermediair meet jaarlijks het arbeidsmarktimago van bedrijven en overheidsinstellingen en brengt tevens de favoriete werkgevers van jonge hoogopgeleiden in kaart, gesegmenteerd naar doelgroepen zoals starters, allochtonen en promovendi. Werkgever met het meest aansprekende imago in 2007 is Rabobank, gevolgd door Philips en Shell. Rabobank ontving dan ook Intermediairs Favoriete Werkgevers Award. De bank heeft Philips verdreven van de eerste plaats en is daarmee de meest favoriete werkgever van 2007. De Rabobank wordt door hoogopgeleiden gezien als een organisatie die interessante functies, goede doorgroeimogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden biedt, heeft een goed imago op de arbeidsmarkt en biedt vele opleidingsmogelijkheden.
Uit het onderzoek blijkt verder dat hoogopgeleiden opmerkelijk trouw blijven aan hun werkgever. Niet meer dan 16 procent van hen zoekt actief naar een andere baan terwijl vorig jaar nog 18 procent actie ondernam en in 2005 zelfs 22 procent. Op het eerste gezicht wekt die honkvastheid verbazing want tegelijk ziet zelfs 79 procent de arbeidsmarkt als heel gunstig, twintig procent meer dan vorig jaar.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid