Overslaan en naar de inhoud gaan

Paverotti maakt meters

Gestaag en zonder zichtbare incidenten vordert het werk aan de Amsterdams metrolijn. En het levert weer een lesje projectcommunicatie op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Paverotti krijgt hoofdrol Noord/Zuidlijn kopt de . Wat? gaat de Italiaanse tenor post mortem de acoustiek van de nieuwe tunnelbuis testen? Nee, het is een slimme vorm van projectcommunicatie. Nu de ruwbouw van tracé en stations gereed is, wordt het spoor aangelegd en dat gebeurt met een speciale machine die de betonnen spoorplaat legt. En dat noemen bouwers &;paven&;. 

related partner content for mobile comes here

De Noord/ Zuidlijn was eerder al aan de gang geweest met de naamgeving van de tunnelboren. Met een prijsvraag werden Amsterdammers uitgedaagd een originele naam te bedenken: en zo kwam het dat &;Victoria&;, &;Molly&;, &;Gravin&; en &;Noortje&; samen ruim zes kilometer tunnel onder Amsterdam hebben gegraven.

Het geeft een project gelijk een vriendelijker uitstraling en met rituele handelingen (het inzegenen van de boren door een geestelijke) roept het project een goede afloop af. Vormen van onconventionele projectcommunicatie die aansluiten bij gevoelens van geborgenheid en saamhorigheid. En dat zijn precies die gevoelens waar de Noord/ Zuidlijn na de Vijzelgrachtverzakkingen naar op zoek was.

De echte metrofans kunnen de komende periode op de site precies zien hoe Paverotti zijn werk doet. En laten we hopen dat daar geen wanklanken bij te horen zijn.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in