Overslaan en naar de inhoud gaan

Lego-commercials zijn goed voor de merkherkenning

Bij commercials die een Lego make-over hebben gehad, groeit de merkherkenning. Aldus onderzoek van YouGov.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

YouGov liet  200  mensen naar zowel de Lego-variant van 4 commercials kijken, als naar het origineel. Vervolgens werden er vragen gesteld over het merk achter de commercial.

related partner content for mobile comes here

Er werden Lego-varianten gemaakt van de commercials van British Heart Foundation (BHF), vergelijkingssite , British Telecom en hotelketen Premier Inn.

Wat blijkt: merken worden een stuk beter onthouden. De BHF-commercial scoorde 32 procent merkherkenning voor de Lego-variant, en 86 procent voor het origineel. Premier Inn: 31 procent versus 61 procent, BT: 25 procent versus versus 74 procent , en Confused.com 25 procent versus 58 procent.

Vinnie Jones
Commercials met beroemdheden deden het hierbij beter dan commercials zonder. De BHF-commercial met Vinnie Jones werd verreweg het meeste genoemd door de respondenten: het origineel door 60 procent, en de Lego-versie door 53 procent.

Premier Inn gebruikte ook een bekende Brit, Lenny Henry. Deze commercial eindigde op de tweede plek qua populariteit: 11 procent noemde het origineel en 8 procent noemde de Lego-versie.

Merksentiment
Qua merksentiment scoorde de BHF-commercial ook goed: 15 procent van de respondenten  beoordeelden het merk een stuk positiever na het zien van de originele commercial. In het geval van de Lego-commercial lag het percentage op 33 procent.

Dat was niet bij alle merken het geval: Premier Inn-commercial liet veel lagere percentages zien, respectievelijk 4 en 9 procent.

De respondenten waren wel overwegend positief over de inzet van Lego-commercials. 60 procent vond dat ze erg opvielen, en beter onthouden werden dan de originele commercials.

73 procent vond dat merken vaker dit soort creatieve manieren moeten bedenken om te adverteren.

Op de vraag of ze dit soort commercials ook zouden delen, reageerden de respondenten echter verdeeld. 35 procent maakte het niet echt uit, 34 procent zou erover denken, 31 procent zou het niet doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in