Overslaan en naar de inhoud gaan

P&G: 80% minder winst afgelopen kwartaal

Het bedrijf heeft net als Colgate-Palmolive last van een sterke dollar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Procter & Gamble (P&G) boekte in het tweede kwartaal van 2015 80 procent minder winst dan vorig jaar.

related partner content for mobile comes here

Oorzaak is ‘een grote afschrijving vanwege de aanhoudende economische crisis in Venezuela’, aldus de Amerikaanse producent van schoonmaak- en verzorgingsmiddelen.

Vorig kwartaal schreef het concern 2 miljard dollar af op de activiteiten in het Zuid-Amerikaanse land. De winst van P&G daalde vooral daardoor naar 521 miljoen dollar. Daarnaast is ook de sterke dollar reden waarom de winst daalt.

De omzet daalde met 9 procent op jaarbasis naar 17,8 miljard dollar.

Colgate-Palmolive

Branchegenoot Colgate-Palmolive verkocht in het tweede kwartaal wereldwijd meer tandpasta, deodorant, zeep en diervoeding dan een jaar eerder.

Maar ook bij dit concern drukt de sterke dollar op de omzet in de markten buiten de Verenigde Staten (Het bedrijf haalt ruim 80 procent van zijn omzet buiten de VS). Negatieve wisselkoerseffecten haalden 12 procent van de omzet af.

Colgate-Palmolive meldt een omzet van iets meer dan 4 miljard dollar over het tweede kwartaal,  6,5 procent minder dan in 2014.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in