Overslaan en naar de inhoud gaan

Ozlo halveert personeelsbestand

Ozlo, het interactieve onderdeel van reclamebureau Lowe Lintas, heeft ruim de helft van de 35 personeelsleden ontslagen, zegt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ozlo kampt volgens Korstjens met een gestagneerde vraag naar interactieve diensten. ‘In de loop van volgend jaar moet het weer gaan aantrekken’, vertelde hij tegen Emerce. Ozlo, voorheen Ozz Interactive, was in korte tijd uitgegroeid van zes naar 35 medewerkers. Nu de vraag naar interactieve communicatiestrategieën is afgenomen, was het volgens directeur Korstjens noodzakelijk weer in te krimpen. ‘We besteden nu meer dan vroeger de productie, bijvoorbeeld flashanimaties, uit aan derden. Daarmee richten we ons op onze core business: concept, strategie en regie.’

related partner content for mobile comes here

Korstjens signaleert dat adverteerders hun internetbestedingen op een laag pitje hebben gezet. Onbegrijpelijk, vindt hij, want het internetgebruik en de bestedingen aan e-commerce stijgen nog steeds. ‘Adverteerders zijn voorzichtig met hun marketingbudgetten, maar ze besteden nog wel hun geld aan een tv- of printcampagne. Dat zijn vertrouwde producten waarvan de resultaten bij voorbaat al bekend zijn. Internet doen we dan maar een tijdje niet, denken ze.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in