Ozlo halveert personeelsbestand


Ozlo kampt volgens Korstjens met een gestagneerde vraag naar interactieve diensten. ‘In de loop van volgend jaar moet het weer gaan aantrekken’, vertelde hij tegen Emerce. Ozlo, voorheen Ozz Interactive, was in korte tijd uitgegroeid van zes naar 35 medewerkers. Nu de vraag naar interactieve communicatiestrategieën is afgenomen, was het volgens directeur Korstjens noodzakelijk weer in te krimpen. ‘We besteden nu meer dan vroeger de productie, bijvoorbeeld flashanimaties, uit aan derden. Daarmee richten we ons op onze core business: concept, strategie en regie.’
Korstjens signaleert dat adverteerders hun internetbestedingen op een laag pitje hebben gezet. Onbegrijpelijk, vindt hij, want het internetgebruik en de bestedingen aan e-commerce stijgen nog steeds. ‘Adverteerders zijn voorzichtig met hun marketingbudgetten, maar ze besteden nog wel hun geld aan een tv- of printcampagne. Dat zijn vertrouwde producten waarvan de resultaten bij voorbaat al bekend zijn. Internet doen we dan maar een tijdje niet, denken ze.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid