Overslaan en naar de inhoud gaan

Franse ketens Havas en Publicis gematigd positef over resultaten

De Franse reclamenetwerken Havas Advertising en Publicis Groep - respectievelijk de vijfde en zesde grootste bureaugroepen - hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beide concerns zijn echter wel bezorgd over de conjunctuurontwikkeling en inkomensgroei in het vierde kwartaal. Havas (moeder van onder meer Euro RSCG) rapporteerde een organische winst- en omzetstijging van 2,9 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste negen maanden werd een winst- en omzetverhoging van ruim 43 procent gemeld, maar het grootste deel daarvan moet worden toegeschreven aan de acquisitie van het Amerikaanse Snyder en het Engelse Maitland and Heist.

related partner content for mobile comes here

Voor het komende jaar stelt Havas zich in een negatievere conjunctuur ten doel een organisch winstpercentage van rond de 0 procent te houden. Publicis meldde een organische groei van 4,6 procent in het derde kwartaal ten opzichte van het derde kwartaal in 2000. Publicis' omzet steeg met 56,5 procent, de winst met 45 procent, ook hier vanwege acquisities van met name Saatchi & Saatchi en Nelson Communications. Ook het samenvoegen van mediabureaus Optimedia en Zenith werkt hierop in. Ook Publicis houdt rekening met een neergaande economische ontwikkeling tot eind dit jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in