Overslaan en naar de inhoud gaan

Opnieuw recordjaar voor WPP

Advertising en media waren de sterkste groeiers in 2014.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het inkomen van WPP steeg in 2014 met 4 procent naar omgerekend ruim 15 miljard euro (bij constante wisselkoersen 11 procent). De netto omzet bleef gelijk, bij constante wisselkoersen was er een groei van 6 procent.

Advertising en Media Investment Management (onder meer de mediabureaus en GroupM) hadden de sterkste performance met een inkomensgroei van bijna 20 procent en ‘like-for-like’ 16 procent. In het laatste kwartaal was die groei zelfs 21 procent (bij constante wisselkoersen).

related partner content for mobile comes here

Advertising groeide flink in Afrika en het Midden-Oosten, maar minder in Noord-Amerika en op het Europese continent. In de UK ging het goed met reclamebureaugroepen als JWT Worldwide. In met name Europa hadden deze reclametakken het moeilijker. Media Investment Management was overall constanter. GroupM kon in totaal bijna 5,9 miljard euro aan new business bijschrijven.

2015 blijft uitdagend
Topman Sir Martin Sorrell zegt dat ondanks de goede cijfers ook 2015 een uitdagend jaar blijft door onzekere economische omstandigheden.
In 2015 wil WPP zich opnieuw richten op het inkomen en omzet, die beiden meer moeten groeien dan het marktgemiddelde. Nieuwe markten, nieuwe media en data-investeringen moeten respectievelijk 30, 36 en 21 procent van het totale inkomen beslaan.

Het hele jaarrapport staat -growth-in-advertising-and-media" target="_blank">hier.



 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in