Overslaan en naar de inhoud gaan

UvA geeft woordvoering en interne communicatie uit handen

Capita ingehuurd door college van bestuur van de Amsterdamse universiteit, aldus NRC
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De woordvoering van de Universiteit van Amsterdam (UvA) is overgenomen door een bureau in reputatiemanagement. Dat meldt .

related partner content for mobile comes here

Capita treedt met  twee woordvoerders, onder wie directeur  Marjolijn van Oordt, op namens het College van Bestuur van de universiteit. Ook neemt het de interne communicatie tussen het bestuur en de medewerkers voor zijn rekening en probeert het de beschadigde reputatie van de UvA te herstellen. Het schrijft daarvoor een nieuw communicatieplan, aldus NRC. 

De vaste UvA-woordvoerder van  corporate communicatie van de universiteit zou wegens persoonlijke omstandigheden met verlof zijn, aldus Van Oordt in de krant.

NRC meldt verder dat voor de protesten in februari  de UvA zich bediende van een communicatiestrategie opgesteld door dat samen met reclamebureau 210kg de ‘We are U’-campagne ontwikkelde waarin de UvA  als intellectual hub wordt gepositioneerd, een verzamelplaats van dwarse denkers. 

Het is nog niet bekend hoe lang Capita door de UvA wordt ingehuurd.

Update: Volgens de UvA zijn de twee Capita-medewerkers vooral ingehuurd als ondersteuning voor de UvA-woordvoerders en niet zozeer om de beschadigde reputatie te herstellen. Tegen het zegt hoofd bureau communicatie Henriette van Oosterzee: &;Ik heb hen gevraagd ons te helpen in deze periode. Na twee maanden van crisis hebben we behoorlijk veel uren gedraaid en er waren wat geplande vakanties. Dan moet je op een gegeven moment een oplossing bedenken.&;

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in