Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Boost Magazine mag niet

Boost Magazine, het tweewekelijkse managementblad waarvan het eerste nummer op 30 september verschijnt, moet opnieuw op zoek naar een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het blad heette eerst Fast Forward, maar die naam werd onder druk van Reed Business (en later ook VNU BP) gewijzigd in Boost Magazine. Tegen deze naam tekende echter VNU BP juridisch bezwaar aan, omdat het businessblad Sprout (van VNU) samen met de SNS Bank een ‘Groeiplanwedstrijd’ voor ondernemers organiseert onder de naam Business Boost.
Eerder deze week deed de rechter uitspraak in dit kort geding: VNU heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat de makers van Boost te kwader trouw Boost hebben laten aanhaken bij die ondernemerswedstrijd, met verwarringsgevaar tot gevolg. Opmerkelijk is wel dat VNU het woordmerk Business Boost pas heeft laten vastleggen nadat de naam Boost Magazine was gedeponeerd.

related partner content for mobile comes here

Initiatiefnemers Ewald Smits en Igor Fiselier van Boost Magazine (waarin ook uitgeefconcern Springer een belang heeft) zijn verbijsterd over de uitspraak. Omdat men geen risico kon lopen lagen twee versies van het blad in Duitsland drukklaar: de variant waarbij het Boost-logo is afgeplakt met een stopbord-symbool gaat nu de pers op.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in