Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever wil Mora verkopen

Unilever bekijkt of er in West-Europa nog toekomst is voor zijn diepvriesproducten, waaronder het merk Iglo. Snackfabrikant Mora wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De frituursnacks van Mora bieden onvoldoende schaalvoordelen met de andere bedrijven in Europa, meldt het concern. Unilever verwacht dat Mora beter draait onder een nieuwe eigenaar die meer oog heeft voor het merk en de snackmarkt.
Het concern werd in 1995 volledig eigenaar van het snackbedrijf na sinds 1990 al een belang van 49 procent te hebben gehad. De marketing- en verkooptak zit in Rotterdam en Mol. De onderneming telt ongeveer zeshonderd medewerkers.

related partner content for mobile comes here

Ook de andere diepvriesactiviteiten met merken als Iglo, Findus en BirdsEye weorden in elf West-Europese landen tegen het licht gehouden. Volgens analisten kan een eventuele verkoop Unilever maximaal 2 miljard euro opleveren (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in