Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: reclame van BLG Wonen is duidelijk, maar ook saai

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de - ontwikkeld door Energize - laat de hypotheekverstrekker haar persoonlijke aanpak zien. De video - waarin verschillende doelgroepen in uiteenlopende situaties worden geportretteerd - laat zien dat BLG Wonen er écht voor iedereen is.

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Onderzoeksbureau MeMo² onderzocht of die boodschap overkomt. De onderzoekers vroegen 100 Nederlanders naar hun mening over de reclame. Daaruit blijkt dat het publiek het een fijne en rustige commercial vindt.

Duidelijk en rustig

‘Het is een commercial die niet irritant is, maar juist zeer geloofwaardig door de huiselijke situaties’, vertelt onderzoeker Max de Jong. De kijkers noemen de reclame ‘duidelijk en rustig’. Zo’n 40 procent vindt de video informatief en leert er iets nieuws van.

Helaas vinden de meeste kijkers de reclame ook saai. De video valt niet op en slechts 24% vindt hem onderscheidend.

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in