Overslaan en naar de inhoud gaan

Bob bestaat 15 jaar, het percentage alcoholovertreders is meer dan gehalveerd

Verkeersveiligheidsorganisatie TeamAlert gaat dit jaar met vloggers op zoek naar de beste manier om jouw Bob te belonen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Alcohol en verkeer gaan niet samen, daar is vrijwel iedereen het over eens. Na 15 jaar is de Bob-campagne een begrip geworden en is het aantal overtreders meer dan gehalveerd. Om deze daling vast te houden, start het ministerie van Infrastructuur en Milieu in december weer met de campagne om mensen erop attenderen dat je niet met alcohol op achter het stuur moet kruipen.

related partner content for mobile comes here

Veilig Verkeer Nederland
Het ministerie werkt voor de Bob-campagne samen met provincies, gemeenten, Veilig Verkeer Nederland, NOC*NSF, Stichting Verantwoord Alcoholgebruik, TeamAlert, politie en Openbaar Ministerie. De campagne ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’ gaat op 12 december weer van start en loopt tot half maart. Bob is te vinden op televisie, radio, langs de weg en online.

Winactie
Er zijn vanwege het 15-jarige bestaan van de Bob-campagne verschillende aanvullende activiteiten. Zo start Veilig Verkeer Nederland deze week met een .
De verkeersveiligheidsorganisatie gaat ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan door middel van vloggers op zoek naar de beste manieren om je Bob te belonen.

Dikke van Dale
Nederland is eind 2001 begonnen met de campagne onder de slogan ‘Bob jij of Bob ik?’ De vraag was destijds zo populair, dat deze in de Dikke van Dale is opgenomen. Sinds de introductie van de campagne weet vrijwel iedereen dat een echte Bob geen alcohol drinkt als hij/zij nog moet rijden.
Dat deze boodschap bij automobilisten is aangekomen, is terug te zien in de cijfers: waar in 2002 nog 4 procent van de gecontroleerde automobilisten een te hoog promillage (meer dan 0,5‰) bleek te hebben, was dit percentage gezakt tot 1,7 procent in 2015 (gemeten in de weekendnachten).

Handhaving
Het ministerie en zijn partners blijven zich inzetten voor de bestrijding van alcohol in het verkeer. Naast de Bob-campagne zijn handhaving en educatieve maatregelen door het CBR manieren om hieraan bij te dragen.

FOTO: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in