Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Lidl en Etcetera scoren met Delicieux-commercial

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de kerstreclame van Lidl laat de supermarktketen zien dat er een luxe kerstassortiment te krijgen is. ‘Voor ieder wat wils, voor jong en oud’, aldus de voice-over. In de tv-spot (bureau: Etcetera) koken ouders met Lidl Delicieux Producten. De dochter doet alles na in haar speelgoedkeuken: van warme broodjes tot gebakken eieren.

related partner content for mobile comes here

Bureau MeMo² zocht uit wat Nederlandse kijkers vinden van de Lidl-reclame. Uit het onderzoek blijkt dat de boodschap goed overkomt (82%). ‘Lidl heeft voor iedereen wat lekkers met de kerstdagen, wat je zelfs aan kinderen kunt voorschotelen.’

Happy family

‘Het eten ziet er vers en lekker uit en dat spreekt kijkers aan’, vertelt Charlotte Nagtegaal van MeMo². De afschildering van het &;perfecte&; gezinnetje zorgt wel voor wat irritatie. ‘Wéér zo’n “happy family”,’ vindt een van de kijkers.

‘Maar over het algemeen zijn mensen enthousiast over de nostalgische beelden in de commercial’, vertelt Nagtegaal. ‘70% vindt het een leuke reclame.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in