Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike-campagne neemt generatie smartphone de maat: ‘Stop met staren naar je scherm’

'Gaan we scrollen, kijken en klikken vandaag, of gaan we hardlopen?'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Nike roept smartphonegebruikers in een nieuwe campagne op te stoppen met het turen naar hun telefoons en in plaats daarvan naar buiten te gaan.

related partner content for mobile comes here

In de gebruikelijk vormgeving van het sportmerk - zwarte achtergrond, witte letters – heeft Nike een campagne met zes commercials uitgebracht, elk met een Siri-achtige voice over.

In de langste spot wordt direct duidelijk wat de boodschap van Nike is:

‘This commercial is just one minute, compared to the ten hours a day you spend glued to your screens.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Een reeks kortere video’s gaat Nike in op sociale media als Facebook, Instagram en Twitter, zonder ze te noemen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De campagne werd gemaakt door Wieden & Kennedy Portland.  De Nederlanders Tim Arts en Stefan van den Boogaard waren de creatieven op deze campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
quin gaasbeek

mpp

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in