Overslaan en naar de inhoud gaan

Nina Kornaat en Rik de Fluiter beginnen Raaf & Wolf

Bureau wil marketing & sales beter laten samenwerken met hulp van nieuwe methodiek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vaak zie je dat de afdelingen marketing en sales wel met elkaar samenwerken, maar dat hun ritmes beter op elkaar afgestemd kunnen worden. Nina Kornaat en Rik de Fluiter willen deze afdelingen beter laten samenwerken. De twee startten daartoe een nieuw bureau: Raaf & Wolf.

related partner content for mobile comes here

Basis voor de werkwijze van Raaf & Wolf is de HART-methodiek. Kornaat: ‘Hierbij worden enerzijds doelstellingen en klantbeeld beter op één lijn gebracht. Met de drempels die medewerkers ervaren bij het halen van hun  jaardoelstellingen, gaat Raaf & Wolf aan de slag. Drempels worden vertaald naar concrete deelprojecten die een oplossing bieden voor de gevonden uitdagingen.’

Waarom de naam Raaf & Wolf? De Fluiter: ‘Raven en wolven sluiten in de natuur regelmatig een pact. Als de raaf een prooi ziet dan geeft hij de wolf een seintje. De wolf vangt de prooi waarna ze ieder een deel van de prooi nuttigen. Voor ons zijn de raven en de wolven synoniemen voor de marketing en de sales afdelingen. De raven overzien het speelveld en weten precies waar interessante potentiële klanten te vinden zijn. De wolven zorgen ervoor dat die potentie ook geconcretiseerd wordt in omzet.’

Nina Kornaat was hiervoor werkzaam bij onder andere MHO Consultants en OnlyHuman. Rik de Fluiter werkte hiervoor bij Feller Media, CMCG en TMG, en is jaarlijks actief betrokken bij TEDxAmsterdamWomen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in