Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is de grootste marketingontwikkeling volgens Erik van Engelen

Welke ontwikkeling bepaalt de komende jaren de richting van marketing? 5 experts geven hun mening in een serie.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Mens & Machine 


De razendsnelle ontwikkelingen binnen technologie zullen de marketingdiscipline radicaal blijven beïnvloeden. Op alle fronten. Het tijdperk van de klant is definitief een feit: de klant wordt persoonlijker bediend dan ooit. De klantreis wordt geheel op maat – op basis van klantgedrag - ontwikkeld, evenals proposities, media-inzet en contactstrategie. Marketing en technologie versmelten in toenemende mate. De marketeer wordt IT’er en vice versa.

related partner content for mobile comes here

Bepalende menselijke factor

Robots gaan een deel van het standaard klantcontact overnemen, denk aan chatbots. De toepassing van virtual reality gaat veel verder dan vermaak en zal de wereld drastisch veranderen. Maar de toenemende technologische mogelijkheden betekenen ook dat juist de menselijke factor nog bepalender wordt. Menselijk contact maakt het verschil in de complexer wordende wereld. 

Essentiële data

De marketeers van de toekomst zijn degene die -in de overvloed aan informatie- niet verstrikt raken in de mogelijkheden. Die essentiële data herkennen en relevant weten toe te passen. Die zich razendsnel aanpassen aan de steeds sneller veranderende omgeving en zich niet alleen door (klant)data laten leiden, maar ook door lef, ervaring en intuïtie. De echte winnaars maken de juiste keuzes in een tijdperk van overvloed.

Erik van Engelen is directeur consumenten Eneco

De aflevering met

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in