Neuh
De opkomst van morgen wordt op zo'n 30% geschat, wat erg mager is in vergelijking met verkiezingen voor de Tweede Kamer of de gemeenteraad. En dit terwijl er bijna een overload aan informatie en aandacht is.
TV zenders en kranten buitelen over elkaar heen met zogenoemde Europaspecials. De NOS doet het met Europa Kiest, Omroep.nl heeft ook een Europa Kiest en RTL heeft natuurlijk ook wat gadgets in de strijd gegooid. Niet worden alleen deze pagina’s gebruikt, er zijn ook tal van programma’s over de verkiezingen en in de de context van de verkiezingen (over Europa inderdaad). Heel crossmediaal natuurlijk.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisKranten besteden niet minder aandacht aan Europa en de verkiezingen met tal van achtergronden en dossiers. De Volkskrant heeft een Europa pagina, net zoals het NRC en Trouw.
Ondanks alle bombarie zapt de kijker weg zodra Europa in beeld verschijnt.
Naast de media zijn er natuurlijk ook weer een heleboel stemwijzers actief, waardoor de kiezers door de bomen het bos niet meer zien. Als ze al iets begrijpen van Europa.
Ondertussen lopen er ook nog politieke partijen rond die campagne willen voeren. Niet alleen voor de verkiezingen voor het Europese parlement, maar ook voor hun eigen partij. Dit doen ze op straat, op televisie, op de radio, in de gedrukte media en online. Vandaag werd op de valreep door de heren en dames politici nog volop gebruik gemaakt van Hyves en Twitter om toch nog mensen naar de stembus te trekken.
Betreft de Europese verkiezingen is er geen sprake van een zwevende kiezer, maar van een verloren kiezer. Niemand weet ze te vinden, ondanks alle aandacht (té veel wellicht?). De verloren kiezer zegt neuh tegen Europa.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid