Unilever lanceert vrouwenplatform Yunomi


Drie dagen na het opdoeken van Life and Cooking lanceert Unilever Benelux het nieuwe vrouwenplatform Yunomi (Japans voor theekop).
Partners zijn Microsoft Advertising, Sanoma Uitgevers en Emakina.nl. Microsoft is digitale mediapartner. Naast een structurele integratie van de Yunomi-website binnen het MSN-netwerk, in zowel Nederland als België, wordt er ook op het gebied van marketing nauw samengewerkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSanoma Uitgevers levert een bijdrage aan de content voor zowel de Nederlandse als de Belgische Yunomi-website.
Emakina.NL is het interactieve bureau dat het platformidee heeft ontwikkeld en gebouwd. Tevens zijn zij verantwoordelijk voor de dagelijkse redactie van de site en de verdere uitbouw van het platform voor de Benelux.
Het nieuwe platform richt zich op vrouwen tussen de 30 en 50 jaar. Op de site lees je verhalen over 'vrouwendingen', zoals gezondheid, food, psyche, milieu, gezin, interieur, et cetera.
Op de website worden Nomi’s uitgedeeld aan actieve leden, waarmee ze kunnen sparen voor Unileverproducten of kortingen op dagjes uit. Daarnaast kunnen bezoekers hun eigen verhalen delen of reageren op die van anderen, en een eigen profiel aanmaken. Deze data krijgt een plekje in de nieuwe klantendatabase van Unilever.
Ivonne Boumeester, Manager Consumer Relationships Unilever Benelux: ‘Met Yunomi dragen wij bij aan de vitaliteitsmissie van Unilever waarbij we mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Daarnaast geeft het nieuwe Benelux-platform Unilever de mogelijkheid om een langdurige wederzijdse relatie aan te gaan met deze belangrijke consumentengroep. Dit past binnen onze strategie om relatiemarketing verder uit te bouwen.'
Je zou Yunomi het digitale vervolg op Life and Cooking kunnen noemen, maar ook op het relatiemagazine YataYata, dat een vroegtijdige dood is gestorven en vervolgens is opgenomen in het online gedeelte van Life and Cooking. Met dat verschil dat er in YataYata kortingsbonnen zaten die je in kon wisselen bij de supermarkt. Op Yunomi zie ik vooralsnog geen plek voor retailers.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid