Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland nog wel bezig met CRM

Ondanks de terugkerende berichtgevingen over veelvuldige mislukkingen op gebied van Customer Relationship Management (CRM) wint…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo registreert 66 procent van de Nederlandse bedrijven structureel klantcontacten, zoals ontmoetingen, telefoontjes en e-mails, die vervolgens voor alle medewerkers toegankelijk zijn. Terwijl dit percentage vorig jaar op zestig procent lag. Het voornaamste hulpmiddel hiervoor is dit jaar het digitaal adresboek (Microsoft Outlook, Lotus Notes, Davilex etc.), gevolgd door een maatwerkoplossing die vorig jaar nog het hoogste scoorde met twintig procent. De toepassing van standaardsoftware voor CRM is gestegen van acht procent naar elf procent.

related partner content for mobile comes here

Dit zijn enkele belangrijke conclusies uit het Elsevier CRM-onderzoek dat het onderzoeksbureau Magis Marktonderzoek voor het tweede achtereenvolgende jaar uitvoerde. Hiervoor ondervroeg Magis telefonisch 400 managers verantwoordelijk voor marketing, verkoop, customer service en IT bij bedrijven met meer dan twintig medewerkers in de sectoren complexe en hightech industrie, financiële dienstverlening, telecom- en nutsbedrijven en professionele dienstverlening (zoals consultancy en detachering).

Uit het onderzoek komt naar voren dat het aandeel bedrijven, dat 'zeer tevreden' is over zijn CRM-aanpak, afgenomen is. Net als vorig jaar was elf procent ontevreden of zeer ontevreden over het beschikbare hulpmiddel. Als gevolg van deze ontevredenheid wijkt de investeringsplanning op gebied van CRM-software dit jaar niet veel af van 2001: een kwart gaat waarschijnlijk tot zeker de komende twaalf maanden investeren in software voor de registratie van klantcontacten. In het vorige onderzoek, dat voor de aanslagen op 11 september 2001 werd uitgevoerd, was het investeringspercentage slechts één procentpunt hoger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in