Zoekmachinemarketing belangrijk


Ruim 85% van de internetgebruikers maakt gebruik van zoekmachines om de weg te vinden op internet. Daarom is het cruciaal voor ondernemingen om hoog op de zoekresultatenlijsten van zoekmachines te eindigen. Search-engine marketing (SEM) is de discipline die zich daarmee bezighoudt. Marketing Week en SEM-bureau Webgravity bespreken wat er zoals komt kijken bij zoekmachinemarketing. SEM is er steeds meer op gericht om – in plaats van zo veel mogelijk traffic - alleen relevante traffic naar een website te brengen, dat wil zeggen: internetgebruikers die een kansrijke prospect zijn. In elk geval is er goed inzicht nodig in de manier waarop mensen zoeken. Zo zijn mensen sterk geneigd om te zoeken op generieke termen (‘gouden horloge’) in plaats van merknamen (‘Cartier’) en maken zij vaak spelfouten. Bij goede SEM wordt hierop geanticipeerd. Doel moet zijn dat de website op de eerste zoekresultatenpagina staat. Pagina 2 is ook nog acceptabel, pagina 3 het absolute minimum: 75% van de zoekmachinegebruikers kijkt niet verder dan de tweede zoekresultatenpagina.
<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid