Pop-up ad steeds minder populair


Sinds de introductie begin 2001 kregen pop-up ads al vrij snel een negatief imago omdat ze ergernis opwekten bij internetsurfers. Consumenten zullen dan ook waarschijnlijk verbaasd zijn als ze zouden weten welk klein percentage van de totale advertentiemarkt ze maar vormen.
Adverteerders die nog wel met pop-ups werken gebruiken het voornamelijk als direct marketing tool, om traffic naar de site te genereren. Als branding tool wordt de pop-up nauwelijks ingezet.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen aantal adverteerders, waaronder X10, Orbitz en Dell Computer, meent toch nog steeds dat de voordelen van pop-up advertenties de eventuele schade aan het merk overtreffen. Charles Buchwalter van Nielsen/Netratings voorziet wel dat er in de nabije toekomst nieuwe ontwerpen zullen komen, die minder opdringerig zijn en beter tegemoet komen aan de wensen en verwachtingen van de consument.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid