Overslaan en naar de inhoud gaan

Pop-up ad steeds minder populair

Nog maar minder dan 10 procent van de online adverteerders maakt gebruik van pop-up ads, blijkt uit een recente meting van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds de introductie begin 2001 kregen pop-up ads al vrij snel een negatief imago omdat ze ergernis opwekten bij internetsurfers. Consumenten zullen dan ook waarschijnlijk verbaasd zijn als ze zouden weten welk klein percentage van de totale advertentiemarkt ze maar vormen.

related partner content for mobile comes here

Adverteerders die nog wel met pop-ups werken gebruiken het voornamelijk als direct marketing tool, om traffic naar de site te genereren. Als branding tool wordt de pop-up nauwelijks ingezet.

Een aantal adverteerders, waaronder X10, Orbitz en Dell Computer, meent toch nog steeds dat de voordelen van pop-up advertenties de eventuele schade aan het merk overtreffen. Charles Buchwalter van Nielsen/Netratings voorziet wel dat er in de nabije toekomst nieuwe ontwerpen zullen komen, die minder opdringerig zijn en beter tegemoet komen aan de wensen en verwachtingen van de consument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in