Overslaan en naar de inhoud gaan

Financiële aanbieders doen te weinig aan merkdenken

Het merkenbeleid van de gemiddelde Nederlandse financiële dienstverlener laat te wensen over. Waar de aanbieders vaak streven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De auteurs van het rapport, Charlotte Blom en Kim Cramer, concluderen dat de ondervraagde bedrijven het belang van een merkenbeleid pas in 1997 zijn gaan inzien, maar van een echt portfoliomanagement is nog steeds geen sprake. Alleen Achmea en ING doen pogingen om de effectiviteit van de merkenportfolio te meten. De onderzoekers menen dat merkdenken alleen bij de marketingafdeling leeft.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers gaan er van uit dat er in principe drie merkstrategieën te volgen zijn, maar dat de ondernemingen zich nog niet bewust zijn van de gevolgen van die keuzes voor personeelsbeleid en externe profilering.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in