Overslaan en naar de inhoud gaan

Kamer wil wachten op rechter omtrent frequenties

Een meerderheid in de Tweede Kamer wil wachten op de rechterlijke beslissing om de verdeling van commerciële radiofrequenties via een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat bleek gisteren tijdens het Kameroverleg over de verdeling van de radiofrequenties. ‘Ik vind dit een volstrekt nutteloos debat’, zei Tweede-Kamerlid Hoogendijk (LPF). ‘We zijn bezig met het gooien van ballen in de lucht, en die komen altijd weer naar beneden. We moeten gewoon wachten op de rechter.’ De betrokken bewindslieden verwezen ook constant naar de rechter. Minister Heinsbroek (Economische Zaken) en staatssecretaris Van Leeuwen (Media) gaven aan dat ze, rekening houdend met de overwegingen van de rechter, het Frequentiebesluit hebben aangepast. Met dat gegeven hopen ze dat de Rotterdamse bestuursrechter Simons tot een ander oordeel komt, waarna de frequenties via een vergelijkende toets kunnen worden verdeeld. Een dergelijke verdeling is ook in het strategisch akkoord afgesproken. Tijdens het debat bleek dat de meerderheid van de Kamer daar ook voor is, al begon de VVD te twijfelen. Woordvoerder Van Hoof vond dat Heinsbroek de wijzigingen in het Frequentiebesluit eerst aan de Kamer had moeten voorleggen. Nu dat niet is gebeurd, achtte hij zich als VVD minder gebonden aan het strategisch akkoord dan voorheen. Rechter Simons oordeelde in juli dat de veiling voor 16 september geregeld moest zijn. Omdat de nieuwe zitting op 20 september plaatsheeft, haalt het kabinet die deadline zeker niet (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in