Tekenen van herstel in Engeland
De Britse Advertising Association komt met deze cijfers. De tv-bestedingen groeiden flink: 5,4 procent naar 1,4 miljard euro, vooral dankzij het WK voetbal. Direct marketing liet ook een sterke groei zien met 9,7 procent naar ongeveer 790 miljoen euro. Minder verging het de dagbladen, met een val in bestedingen van 6,5 procent naar zo’n 750 miljoen euro. Ook bij de vak- en zakenbladen (-5,6 procent), outdoor advertising (min 2,1 procent) en consumentenbladen (min 0,5) nog geen reden voor optimisme, meldt Brandrepublic.
Ondertussen meldt Aegis Group (Carat) dat het tekenen van herstel ziet in de Verenigde Staten. Aegis noteerde wereldwijd een winstgroei van 10 procent in het eerste halfjaar, aldus Brandrepublic. Dochter Carat heeft steeds meer succes in de VS met grote accountwinst, zoals Hyundai/Kia. Doug Flynn, chief executive van Aegis, ziet herstel op de Amerikaanse markt, maar Europa blijft nog achter.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid