Overslaan en naar de inhoud gaan

Tekenen van herstel in Engeland

De reclamebestedingen zijn in Groot-Brittannië in het tweede kwartaal met 1,1 procent gegroeid naar ruim 5 miljard euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Britse Advertising Association komt met deze cijfers. De tv-bestedingen groeiden flink: 5,4 procent naar 1,4 miljard euro, vooral dankzij het WK voetbal. Direct marketing liet ook een sterke groei zien met 9,7 procent naar ongeveer 790 miljoen euro. Minder verging het de dagbladen, met een val in bestedingen van 6,5 procent naar zo’n 750 miljoen euro. Ook bij de vak- en zakenbladen (-5,6 procent), outdoor advertising (min 2,1 procent) en consumentenbladen (min 0,5) nog geen reden voor optimisme, meldt Brandrepublic.

related partner content for mobile comes here

Ondertussen meldt Aegis Group (Carat) dat het tekenen van herstel ziet in de Verenigde Staten. Aegis noteerde wereldwijd een winstgroei van 10 procent in het eerste halfjaar, aldus Brandrepublic. Dochter Carat heeft steeds meer succes in de VS met grote accountwinst, zoals Hyundai/Kia. Doug Flynn, chief executive van Aegis, ziet herstel op de Amerikaanse markt, maar Europa blijft nog achter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in