Start campagne biologische producten
CBL-voorzitter Klaas van den Doel kondigt vanmiddag de officiële start aan van een promotiecampagne biologisch. De supermarkten investeren hiermee met steun van het ministerie van LNV 4,5 miljoen euro in de promotie van biologische producten. Doel is om klanten die nu af en toe biologisch kopen, ertoe aan te zetten om dat vaker en regelmatiger te doen. Uit onderzoek blijkt dat 20 procent van de consumenten regelmatig Eko-producten koopt. Eigen onderzoek van de supermarkten suggereert een substantieel grotere groep, namelijk 55 procent.
Supermarkten zijn dit jaar voor het eerst het belangrijkste kanaal waarlangs Eko-producten worden verkocht. Onderdeel van de campagne is een brede voorlichtingscampagne om winkelpersoneel te informeren en te enthousiasmeren. Gedacht wordt aan instructievideo of dvd, artikelen in vakbladen, een instructiebrochure en een campagnekrant.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid