Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bedrijfsreputatie vooral afhankelijk van klanten’

De Nederlandse ceo vreest vooral aantijgingen van klanten en belangengroeperingen als het gaat om de bedrijfsreputatie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek onder achthonderd ceo’s in Europa en Noord-Amerika. Het merendeel van de ondervraagde ceo’s, de Nederlandse voorop, beschouwt het vergroten van de omzet als het belangrijkste doel van de bedrijfsreputatie. Opmerkelijk is dat de Nederlandse ceo zich veel minder waarde toedicht dan die in de rest van Europa en Amerika. Waar de persoonlijke reputatie volgens de Amerikaanse ceo’s voor 80 procent die van de organisatie beïnvloedt, is dat volgens hun Nederlandse collega’s maar voor 48 procent het geval. Zij zien klanten (94 procent) en werknemers (68 procent) als de grootste beïnvloedende factoren. Bovendien zijn zij in vergelijking met hun buitenlandse collega’s veel meer beducht voor beschuldigingen uit de hoek van belangengroeperingen en klanten.

related partner content for mobile comes here

De bevindingen zijn afkomstig uit het jaarlijkse Corporte Reputation Wacht-onderzoek van Hill & Knowlton, dat in de eerste helft van dit jaar is gehouden in Europa en Noord-Amerika.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in