‘Bedrijfsreputatie vooral afhankelijk van klanten’
Dat blijkt uit onderzoek onder achthonderd ceo’s in Europa en Noord-Amerika. Het merendeel van de ondervraagde ceo’s, de Nederlandse voorop, beschouwt het vergroten van de omzet als het belangrijkste doel van de bedrijfsreputatie. Opmerkelijk is dat de Nederlandse ceo zich veel minder waarde toedicht dan die in de rest van Europa en Amerika. Waar de persoonlijke reputatie volgens de Amerikaanse ceo’s voor 80 procent die van de organisatie beïnvloedt, is dat volgens hun Nederlandse collega’s maar voor 48 procent het geval. Zij zien klanten (94 procent) en werknemers (68 procent) als de grootste beïnvloedende factoren. Bovendien zijn zij in vergelijking met hun buitenlandse collega’s veel meer beducht voor beschuldigingen uit de hoek van belangengroeperingen en klanten.
De bevindingen zijn afkomstig uit het jaarlijkse Corporte Reputation Wacht-onderzoek van Hill & Knowlton, dat in de eerste helft van dit jaar is gehouden in Europa en Noord-Amerika.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid