Multichannel maakt customer journey langer
Zo blijkt uit het onderzoek Thriving in a Multichannel World van Conlumino, in opdracht van het Amerikaanse Webloyalty.
Dit komt volgens de onderzoekers door de opkomst van multichannel retail. Consumenten zijn hierdoor langer en intensiever bezig met de aankoop van -bijvoorrbeeld- wit- en bruingoedproducten.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe customer journey start tegenwoordig online. Dat heeft tot gevolg dat consumenten gemiddeld 10,3 dagen bezig zijn met oriënteren en vergelijken, totdat ze overgaan tot een aankoop. In 2002 duurde deze customer journey nog 5,2 dagen.
De customer journey duurt dus langer, maar neemt ook meer tijd in beslag: Amerikanen spenderen gemiddeld 331 minuten (ruim 5,5 uur) aan de aanschaf van bijvoorbeeld een bank of een afwasmachine, terwijl ze daar tien jaar geleden 201 minuten over deden.
Volgens de onderzoekers is internet de belangrijkste oriëntatiebron geworden. Daarnaast blijft nog maar 7,6 procent van de klanten tijdens hun customer journey binnen 1 kanaal.
Bron: Twinkle
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid