Overslaan en naar de inhoud gaan

Multichannel maakt customer journey langer

Consumenten zijn, in vergelijking tot 10 jaar geleden, tweemaal zolang bezig met de aanschaf van bijvoorbeeld een wasmachine of droger.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo blijkt uit het onderzoek van Conlumino, in opdracht van het Amerikaanse Webloyalty.

related partner content for mobile comes here

Dit komt volgens de onderzoekers door de opkomst van multichannel retail. Consumenten zijn hierdoor langer en intensiever bezig met de aankoop van -bijvoorrbeeld- wit- en bruingoedproducten.

De customer journey start tegenwoordig online. Dat heeft tot gevolg dat consumenten gemiddeld 10,3 dagen bezig zijn met oriënteren en vergelijken, totdat ze overgaan tot een aankoop. In 2002 duurde deze customer journey nog 5,2 dagen.

De customer journey duurt dus langer, maar neemt ook meer tijd in beslag: Amerikanen spenderen gemiddeld 331 minuten (ruim 5,5 uur) aan de aanschaf van bijvoorbeeld een bank of een afwasmachine, terwijl ze daar tien jaar geleden 201 minuten over deden.

Volgens de onderzoekers is internet de belangrijkste oriëntatiebron geworden. Daarnaast blijft nog maar 7,6 procent van de klanten tijdens hun customer journey binnen 1 kanaal.

Bron: Twinkle

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in