Overslaan en naar de inhoud gaan

Meest gebruikte woord in LinkedIn-profiel: creatief

Het woord creatief is wereldwijd en in Nederland het meest gebruikte buzzword.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De top 10 van Nederlandse ‘buzzwords’ in 2012:

related partner content for mobile comes here

1. Creatief
2. Verantwoordelijk
3. Gespecialiseerd
4. Analytisch
5. Flexibel
6. Innovatief
7. Positief
8. Duurzaam
9. Effectief
10. Brede ervaring

Dit is het derde jaar dat LinkedIn het ‘buzzwords’-onderzoek uitvoert. Vorig jaar was ‘creatief’ ook het meest gebruikte woord onder de Nederlandse LinkedIn-leden; in 2010 was dit ‘innovatief’. Toen LinkedIn in 2010 de eerste lijst onthulde, had de site ruim 85 miljoen leden. Nu zijn dit er meer dan 187 miljoen en gemiddeld komen daar twee nieuwe leden per seconde bij.

'Potentiële zakenpartners, klanten en werkgevers zoeken elke dag op internet naar professionals', zegt Petra van der Vet, Marketing Manager LinkedIn Nederland. 'Om bij hen in beeld te komen, moet je er voor zorgen dat jouw LinkedIn-profiel opvalt tussen de anderen. Vermijd daarom veelgebruikte ‘buzzwords’ in je profiel. Gebruik taal die jouw unieke professionele prestaties en ervaringen laat zien en omschrijf bijvoorbeeld projecten waar je op hebt gewerkt die echt opvallend zijn. Door te verwijzen naar concrete voorbeelden uit je werk kom je overtuigender over dan door simpelweg te stellen dat je creatief bent.'

In onderstaand overzicht is te zien welke woorden het populairst zijn in andere landen:
• Creative: Australië, Canada, Duitsland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Zweden, Verenigde staten;
• Experimental: Brazilië;
• Multinational: Egypte, Indonesië;
• Responsible: Frankrijk, Italië;
• Effective: India;
• Motivated: Maleisië, Saudi Arabië, Zuid-Afrika, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigd Koninkrijk;
• Specialized: Spanje;
• Analytic: Zwitserland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in