(Case) Dag van Respect<br /> op Hyves
Op Hyves werd aandacht gegeven aan de dag middels een speciale campagne. Ruim 73.000 mensen bezochten de actiepagina, waarvan 60.000 ook 'hun respect betuigden'.
Via de actiepagina werden Hyvers namelijk opgeroepen om hun profielfoto te voorzien van het 'respectstempel': twee vuisten die met elkaar een groet maken. Nadat de profielfoto was aangepast was het mogelijk om via een statusupdate aandacht voor respect te vragen en lid te worden van de Stichting Dag van Respect Hyve.
Vacatures
Allround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuNog wat cijfers:
- Van de deelnemers aan de campagne was 65 procent vrouw en 15 procent bezocht de pagina met een mobiele telefoon.
- Alle deelnemers stuurden samen bijna 300.000 Tell-a-friend berichten en plaatsten 28.000 statusupdates.
- Van de 60.000 deelnemers werden 34.000 lid van de Hyve.
Maarten Naaijkens, marketing manager bij Hyves: 'Door middel van deze campagne wilden we het onderwerp Respect bij kids & jongeren op de kaart zetten. 68 procent van de actiedeelnemers was jonger dan 20 jaar, dus daarmee kunnen we spreken van een zeer geslaagde campagne die in lijn ligt met onze nieuwe strategie waarin we ons bewust op deze doelgroep richten.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid