Overslaan en naar de inhoud gaan

(Case) Dag van Respect<br /> op Hyves

Op 8 november was het de jaarlijkse 'Dag van Respect', een dag die kinderen en jongeren stimuleert om respect te herkennen, waarderen en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op Hyves werd aandacht gegeven aan de dag middels een speciale campagne. Ruim 73.000 mensen bezochten de actiepagina, waarvan 60.000 ook 'hun respect betuigden'.

related partner content for mobile comes here

Via de actiepagina werden Hyvers namelijk opgeroepen om hun profielfoto te voorzien van het 'respectstempel': twee vuisten die met elkaar een groet maken. Nadat de profielfoto was aangepast was het mogelijk om via een statusupdate aandacht voor respect te vragen en lid te worden van de .

Nog wat cijfers:

- Van de deelnemers aan de campagne was 65 procent vrouw en 15 procent bezocht de pagina met een mobiele telefoon.
- Alle deelnemers stuurden samen bijna 300.000 Tell-a-friend berichten en plaatsten 28.000 statusupdates.
- Van de 60.000 deelnemers werden 34.000 lid van de Hyve.

Maarten Naaijkens, marketing manager bij Hyves: 'Door middel van deze campagne wilden we het onderwerp Respect bij kids & jongeren op de kaart zetten. 68 procent van de actiedeelnemers was jonger dan 20 jaar, dus daarmee kunnen we spreken van een zeer geslaagde campagne die in lijn ligt met onze nieuwe strategie waarin we ons bewust op deze doelgroep richten.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in