Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer aandacht en dus meer budget voor PR

Geen week gaat voorbij of we zijn via de media allemaal getuige van een PR succes of een PR blunder. Voor bedrijven, bekende Nederlanders,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bewijs zijn de groeiende budgetten voor PR en vooral het feit dat steeds vaker een manager op ‘board’ niveau in een organisatie verantwoordelijk is voor de public relations van een organisatie. Dertig procent van de PR-verantwoordelijken op C-level van beursgenoteerde bedrijven die – in Januari van 2008 – werd geïnterviewd gaf aan dat hun budget voor PR dit jaar zal groeien. De helft zegt zeker niet minder aan PR te zullen uitgeven in 2008 en slechts 15% geeft aan dat er dit jaar minder financiële ruimte zal zijn.

related partner content for mobile comes here

Het belang van PR wordt nog eens onderstreept als de helft van de geïnterviewden aangeeft dat public relations een effectiever ‘tool’ is dan drie jaar geleden en dat het beter werkt dan reclame bij complexe boodschappen. Het groeiende belang van ‘online’ zal dit jaar naar verwachting van de ondervraagden nog verder groeien. Opvallend is dat ongeveer 50 procent van de bedrijven de budgetten voor ‘online’ communicatie en PR van elkaar hebben gescheiden. Bij veertig procent van de bedrijven zal het budget voor online-PR dit kalenderjaar groeien ten opzichte van 2007, meestal zelfs meer dan twintig procent.

De algemene conclusie uit het Ipsos MORI onderzoek is dat PR ooit een tactisch ‘management tool’ voor de korte termijn was, maar vandaag de dag is het van strategisch belang voor elke onderneming van enige omvang of met ambities.

Wisten we natuurlijk allemaal al, maar het is altijd leuk om het nog eens bevestigd te krijgen. Meer info:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in