Audax heeft vertrouwen in de toekomst


Bericht van Audax: het jaar 2007 wordt door deze uitgever gezien als een jaar waarin de omzet 'een forse groei doormaakte en waarin de tendens in bedrijfsresultaten positief werd omgebogen. Diverse partijen hebben het afgelopen jaar voor Audax gekozen als strategische partner vanwege haar gunstige prijskwaliteitsverhouding. Het stijgende marktaandeel was nodig om de teruglopende marges hoofd te kunnen bieden en geeft vertrouwen voor de toekomst.'
De omzet is uitgekomen op 294,2 miljoen euro, het bedrijfsresultaat op 12,1 miljoen euro en het nettoresultaat bedraagt 9,2 miljoen euro.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSCarel Bikkers, voorzitter hoofddirectie, licht toe: 'Het medialandschap is op diverse vlakken sterk in beweging. Audax past zich hier op aan door haar producten en diensten op een inventieve manier aan de man te brengen. Deze inventiviteit en het ondernemerschap binnen Audax zal in 2008 breed worden aangesproken. Audax is klaar om deze uitdaging aan te gaan.'
Zou met de 'inventieve manier' onder andere Bikkers' wens bedoeld worden om van HP/De Tijd een tweewekelijks magazine met online-activteiten te maken?
Audax Publishing heeft het afgelopen jaar geïnvesteerd in 'de kwaliteit van haar uitgaven. Hierbij wordt steeds meer rekening gehouden met het gedrag en de wensen van de consument. Niet alleen de uitgeverij merkt het profijt van deze investeringen, ook Audax Media heeft zich positief ontwikkeld met de verkoop van advertenties.
'Bij de groothandels - en dan met name bij Betapress - stonden de marges wederom onder druk. Verdere concentraties in de retail maken dat steeds meer van haar producten via het foodkanaal de consument bereiken.'
Over AKO: in 2007 zijn er 20 nieuwe winkels bijgekomen, er zijn er nu 102. De retailomzetten zijn in 2007 zijn uitgebreid, mede door de 16 overgenomen Bruna-stationswinkels.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid