Overslaan en naar de inhoud gaan

Mari Kuraishi, GlobalGiving: social media brengen donoren en goede doelen dichter bij elkaar

Mari Kuraishi is oprichtster en president van het GlobalGiving, een Amerikaanse online marktplaats voor goede doelen. Ze sprak op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mari Kuraishi is oprichtster en president van het GlobalGiving, een Amerikaanse online marktplaats voor goede doelen. Ze sprak op het Skoll World Forum on social entrepreneurship, het grootste congres ter wereld over sociaal ondernemerschao dat eind maart in Oxford werd gehouden, over social media en sociaal ondernemerschap. Ze vindt de 2 goed bij elkaar passen. ‘Social media maken de afstand tussen een donor en een sociaal ondernemer kleiner. Je kunt nu bv via Skype of Twitter direct in contact komen met elkaar. En je hebt de kans om je profiel meer vorm te geven, meer diepgang. Je kunt laten zien dat je ook geeft om een betere wereld. Dat is goed voor je eigen image.’ In dit video-interview gaat ze dieper in op de bedreigingen die zij op dit moment ziet.

related partner content for mobile comes here

Ze onderscheidt er 3: één die te maken heeft met online geven en dat ze gevers moet leren dat er geen sprake is van een machtsrelatie tussen donor en ontvanger, één heeft heel direct te maken met de crisis. En de laatste heeft daar indirect mee te maken. Kuraishi: ‘Aan de ene kant moeten we gebruik maken van het momentum dat er is en gaan voor groei, aan de andere kant moet je ook in de realiteit leven en dat is er één van crisis. Mijn mensen kijken me wel eens aan met een blik van ‘what have you been smoking?’ als ik zeg dat we dit jaar groter kunnen worden. Visualiseer groei, zeg ik dan. Als je dat niet doet, dan verlies je dat moment, dan verlies je de energie om door te gaan.’

from on .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in