Overslaan en naar de inhoud gaan

Magazines zijn geen papieren tijdschriften meer, maar merken

De belangrijkste prijs bij de Mercurs is vanaf nu ‘Magazinemerk van het Jaar’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De hoofdprijs bij de jaarlijks Mercurs, ‘Tijdschrift van het Jaar’ is niet meer. De organisatie maakt bekend dat de award een nieuwe hoofdprijs heeft: ‘Magazinemerk van het Jaar’. Daarmee worden in wezen twee Mercurs samengevoegd, namelijk de Mercurs Magazine en Mediamerk van het Jaar.

related partner content for mobile comes here

Contentcentra
Het zijn schreden richting nieuwe tijd die door Luc van Os, voorzitter Magazine Media Associatie (MMA), als volgt worden toegelicht: ‘De nieuwe categorie Mercur Magazinemerk is bij uitstek een uitvloeisel van een belangrijke trend in onze branche. Magazinemerken zijn – nationaal en internationaal kennis- en contentcentra, gefocust op een bepaalde doelgroep.’

Iedere dag langer
Van Os vervolgt: ‘Traditioneel was print het belangrijkste kanaal om met de beoogde doelgroep te communiceren, inmiddels gaat dit veel breder via mobiel, social media, video, events en deze lijst wordt iedere dag langer.’

Wortel in verleden
De Mercurs zetten een stap vooruit, terwijl het andere been nog stevig geworteld is in het verleden. Dat blijkt uit de traditionele beneficiënten van het jaarlijkse evenement. Onder de gouden sponsors is bijvoorbeeld een van de grootste drukkerijen van de Benelux, én distributeurs zoals Aldipress, Betapress en PostNL.

Secundair
Maar distributiekanalen zijn volgens Van Os straks secundair. ‘Eigenlijk zijn magazinemerken in de nabije toekomst content-feeds waarbij distributie secundair is. Bij die ontwikkeling hoort ook een categorie die zo breed is en de crossmediale ontwikkelingen van een magazinemerk beloont. De Mercur Magazinemerk van het Jaar is dus toekomstproof.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in