Overslaan en naar de inhoud gaan

ING zet het voordeel van klant zijn bij ING voorop, niet het product

ING zegt een vernieuwend communicatieconcept uit te rollen, waar het vooruit helpen van klanten centraal staat.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

ING komt met een communicatieconcept waarin het vooruit helpen van klanten centraal staat en dat volgens de bank aansluit op het veranderende mediagebruik onder consumenten. Het concept is samengevat met ‘ING introduceert’ en moet laten zien welke rol de bank heeft in het leven van Nederlanders. ING heeft het over ‘een bankvreemde campagne met een knipoog die tegelijkertijd volledig past bij de vernieuwende koers die ING sinds een aantal jaren volgt’.

related partner content for mobile comes here

Aangescherpt
Manager branding bij ING, Louise Meijer, zegt dat ING in zijn communicatie wil blijven vernieuwen, zich onderscheiden en mensen raken. Met uitingen die herkenbaar zijn en duidelijk bewijzen waar ING voor staat: mensen in staat stellen om zowel privé als zakelijk steeds voorop te blijven lopen. Met “ING introduceert” komt dit allemaal bij elkaar en versterken een aangescherpte media-inzet en creatie elkaar nog meer.’

QR
Hoewel ING zegt het product niet centraal te willen zetten, komt het in de eerste uiting onder het nieuwe motto wel met (product!) de mogelijkheid tot betalen via QR code. Het gaat volgens ING daarbij dan ook om de manier waarop: ‘ING introduceert: 20 toetsaanslagen minder’. Zo wordt volgens ING niet het product maar het voordeel van klant zijn bij ING voorop gesteld.

Met deze televisiecommercial introduceert ING 'ING Introduceert':

Toetsaanslagen
ING: ‘Maar dan met een knipoog. Zo start iedere uiting met de titel “ING introduceert”, opgevolgd door onverwachte voordelen als “20 toetsaanslagen minder dankzij betalen via QR code” of “makkelijk je geld terug vragen dankzij Betaalverzoek”. Een frisse vorm die ING uitdaagt de belofte om klanten vooruit te helpen waar te maken.‘

Media-inzet opnieuw onder de loep
ING scherpt de media-inzet aan door in te spelen op het veranderende mediagebruik onder consumenten. Het uitgangspunt is nu niet meer – of in ieder geval minder – een bepaalde campagneperiode, maar juist een continue aanwezigheid op plekken waar de klant is.

ING: ‘De eerste uitingen van “ING introduceert” gaan over de voordelen die mobiel bankieren oplevert. De campagne startte maandag met een tv commercial, later volgen ook online video’s, online banners, digitale abri’s en uitingen op social media.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in