Overslaan en naar de inhoud gaan

Succesvolle Alzheimer SOCKS-campagne krijgt vervolg

De nieuwe campagne begint op Wereld Alzheimer Dag 21 september.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Vanwege het succes komt er een tweede editie van Alzheimer SOCKS om deze ziekte en andere vormen van dementie bespreekbaar te maken en te investeren in een oplossing.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe campagne begint op Wereld Alzheimer Dag 21 september.

Alzheimer SOCKS zijn twee verschillende sokken. Dit verschillende paar sokken verbeeldt de verwarring waarmee mensen met dementie en hun naasten dagelijks worden geconfronteerd.

Dit jaar ontwierp het Nederlandse modeduo Spijkers en Spijkers de sokken. De winst uit de verkoop wordt wederom gedoneerd aan Alzheimer Nederland.

Met het introduceren van de Alzheimer SOCKS in 2015 kwam er aandacht voor de ziekte en het belang van onderzoek. Op Wereld Alzheimer Dag 2015 werd #AlzheimerSOCKS een trending topic.

De campagne was een groot succes. Diverse bekende Nederlanders werkten mee. Zo was te zien dat Alexander Pechtold ‘verkeerde sokken had aangetrokken’.

De vorige campagne won een European Excellence Award en was genomineerd voor een Golden SABRE Award en een Esprix Award.

De campagne bracht in 2015 150 duizend euro voor de stichting Alzheimer Nederland.

De ene sok is was toen vormgegeven door Frans Molenaar, die zelf aan alzheimer leed. De andere door Mart Visser.

De Alzheimer SOCKS zullen onder andere verkrijgbaar zijn bij Jumbo-winkels, Jeans Centre en online.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in