Landelijke alcoholcampagne voor studenten
Het NIGZ grijpt de introductieweken van universiteiten en hogescholen aan om de actie onder de aandacht van de aankomende studenten te brengen. Enkele introductieweken zijn deze week begonnen.
Het NIGZ ziet in de wijzigingen van het studiestelsel van de laatste jaren een reden om meer aandacht te blijven besteden aan het alcoholgebruik van studenten. Door de invoering van onder meer de prestatiebeurs is de studiedruk toegenomen. Volgens het NIGZ gooit overmatig alcoholgebruik roet in het eten bij deze prestatiegerichte aanpak. Onderzoek van onder meer het Trimbos-instituut heeft aangetoond dat zware drinkers gemiddeld slechter presteren dan jongeren die minder drinken.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe campagne loopt in 34 steden. Studenten vormen voor alcoholgebruik een risicogroep. Onderzoekingen laten zien dat bijna alle studenten alcohol drinken. Per week drinken studenten gemiddeld ongeveer zestien glazen, dat is zes glazen meer dan andere jongeren van vergelijkbare leeftijd (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid