Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren waarderen commercie rond events

Jongeren storen zich absoluut niet aan commercie rondom evenementen. 98 Procent is er zelfs van overtuigd dat er meer mogelijk is op het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een onderzoek van Qrius in opdracht van MTV Networks onder 4.000 jongeren toont dat aan. Zonder een sponsor is een evenement als de TMF Awards volgens 87 procent van de jongeren niet eens mogelijk. De helft van de respondenten geeft aan meer sympathie te krijgen voor een merk dat een evenement dat ze leuk vinden sponsort. Uit eerder onderzoek kwamen dergelijke resultaten ook al naar voren.

related partner content for mobile comes here

Ruim vier van de vijf jongeren hebben er geen problemen mee dat merken deelnemers van Idols sponsoren. Ruim de helft vindt het een goede manier van samenwerken aan grotere bekendheid van beide partijen. Wel geeft 25 procent van de ondervraagden aan dat ze niet alle huidige combinaties van merk en Idols-ster even goed bij elkaar vinden passen.

Van de drie Idols-finalisten vinden de jongeren Boris en JK wel bij de modebranche passen. Bij kandidaat Boris werden de merken Puma en Diesel het meest genoemd. JK vinden ze wel matchen met Nike en Puma. Maud is volgens hen een goede vertegenwoordigster van de cosmeticabranche, met name voor L’Oreal of Nivea.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in