Jongeren waarderen commercie rond events


Een onderzoek van Qrius in opdracht van MTV Networks onder 4.000 jongeren toont dat aan. Zonder een sponsor is een evenement als de TMF Awards volgens 87 procent van de jongeren niet eens mogelijk. De helft van de respondenten geeft aan meer sympathie te krijgen voor een merk dat een evenement dat ze leuk vinden sponsort. Uit eerder onderzoek kwamen dergelijke resultaten ook al naar voren.
Ruim vier van de vijf jongeren hebben er geen problemen mee dat merken deelnemers van Idols sponsoren. Ruim de helft vindt het een goede manier van samenwerken aan grotere bekendheid van beide partijen. Wel geeft 25 procent van de ondervraagden aan dat ze niet alle huidige combinaties van merk en Idols-ster even goed bij elkaar vinden passen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSVan de drie Idols-finalisten vinden de jongeren Boris en JK wel bij de modebranche passen. Bij kandidaat Boris werden de merken Puma en Diesel het meest genoemd. JK vinden ze wel matchen met Nike en Puma. Maud is volgens hen een goede vertegenwoordigster van de cosmeticabranche, met name voor L’Oreal of Nivea.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid