Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN wil belang in Digitenne vergroten

Telecomconcern KPN is van plan opnieuw een grote speler te worden op het gebied van televisie. Het bedrijf aast op een uitbreiding van zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Het Financieele Dagblad. In 1997 verkocht KPN zijn kabeldochter Casema op last van de overheid. Op basis van een advies dat de Nederlandse Mededingingsautoriteit NMa eind februari uitbracht, overweegt het ministerie van Economische Zaken nu of KPN zijn belang in Digitenne mag uitbreiden.

related partner content for mobile comes here

De kabelbedrijven, verenigd in de Vecai, zijn 'verbaasd'. 'Drie jaar geleden is door EZ in beleidsregels vastgelegd dat KPN nooit meer dan 30 procent in Digitenne mag krijgen. De motivatie achter die regel is op dit moment meer van toepassing dan destijds', stelt Vecai-directeur Rob van Esch desgevraagd tegen de krant.

Naar verluidt zou minister Brinkhorst ermee akkoord gaan dat KPN zijn belang uitbreidt tot 49 procent, op voorwaarde dat Digitenne, net als de kabelaars, voldoet aan bepaalde eisen voor de programmering van zenders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in