Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren kopen met gemak drank

Ruim 90 procent van de jongeren die alcoholhoudende drank proberen te kopen, krijgen het uiteindelijk ook.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Eind 2003 ondervroeg bureau Intraval in opdracht van de Voedsel en Waren Autoriteit, 3000 jongeren en 400 ondernemers. Uit de enquête kwam naar voren dat jongeren uiteindelijk aan drank komen, ondanks het feit dat ondernemers zeggen meer te controleren op de leeftijd van het jeugdige publiek. De kans van slagen is nog onverminderd hoog. Jongeren zijn over het algemeen minder vaak alcohol gaan drinken tijdens het uitgaan. Met name bij de 13-jarigen is een daling geconstateerd van 39 naar 18 procent.

related partner content for mobile comes here

Het aantal ondernemers dat aangeeft de leeftijd van het jeugdige publiek te controleren is ten opzichte van 1999 en 2001 toegenomen. In 2003 zeggen bijna alle ondervraagden zich aan de leeftijdsgrenzen te houden. Dit is opmerkelijk aangezien de slaagkans voor jongeren nog steeds erg hoog is, meent de Voedsel en Waren Autoriteit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in