Overslaan en naar de inhoud gaan

Filmshortlist Cannes: Nederland 25 x genomineerd

Vanmiddag werden de nominaties voor de Film-Leeuwen in Cannes bekendgemaakt. Op de shortlist staan voor Nederland 7 bureaus met in totaal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

DDB voert de ploeg aan met 9 shortlistposities (voor Centraal Beheer, de Lotto, VW Golf, VW Transporter en Holland Casino), op de voet gevolgd door 180 met 7 nominaties (twee campagnes en een losse commercial voor Adidas). S-W-H wordt driemaal genoemd (voor Unive en Sportlife), en tweemaal zijn genomineerd TBWANeboko Campaign (AH: Perla Koffie en Heineken-landing) en Wieden+Kennedy voor Nike. Ten slotte hebben Saatchi & Saatchi (Staatsloterij) en Euro RSCG (voor Gay Business Amsterdam) elk een nominatie. (In vergelijking tot onze ooster- en zuiderburen doen we het goed: Duitsland heeft 17, en Belgie 6 shortlistposities.)

related partner content for mobile comes here

De Nederlandse productiemaatschappijen die ruwweg de helft van de genomineerde commercials hebben geproduceerd zijn Czar (4x), Bike, Bonkers, Hazazah, In Your Eye Films en Ocean View. De rest van de Nederlandse shortlistvermeldingen is afkomstig van Britse en Amerikaanse productiemaatschappijen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in