Filmshortlist Cannes: Nederland 25 x genomineerd


DDB voert de ploeg aan met 9 shortlistposities (voor Centraal Beheer, de Lotto, VW Golf, VW Transporter en Holland Casino), op de voet gevolgd door 180 met 7 nominaties (twee campagnes en een losse commercial voor Adidas). S-W-H wordt driemaal genoemd (voor Unive en Sportlife), en tweemaal zijn genomineerd TBWANeboko Campaign (AH: Perla Koffie en Heineken-landing) en Wieden+Kennedy voor Nike. Ten slotte hebben Saatchi & Saatchi (Staatsloterij) en Euro RSCG (voor Gay Business Amsterdam) elk een nominatie. (In vergelijking tot onze ooster- en zuiderburen doen we het goed: Duitsland heeft 17, en Belgie 6 shortlistposities.)
De Nederlandse productiemaatschappijen die ruwweg de helft van de genomineerde commercials hebben geproduceerd zijn Czar (4x), Bike, Bonkers, Hazazah, In Your Eye Films en Ocean View. De rest van de Nederlandse shortlistvermeldingen is afkomstig van Britse en Amerikaanse productiemaatschappijen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid