HP/De Tijd wil opinie populairder maken
Dat zegt topman Carel Bikkers in een reactie op berichten die in dagblad De Pers zijn verschenen. Daarin stond onder meer het plan van de directie om niet wekelijks maar tweewekelijks uit te komen. Ook zouden de advertentieomzetten achterblijven. De hoofdredactie zou het niet eens zijn met de plannen.
Bikkers: ‘Opinie doet het heel goed. We zijn tevreden over de oplage, die stijgt volgens de Hoi-cijfers. We zijn ook tevreden over de advertentieomzet. Yolanda Formanoy (directeur Audax Publishing, red.) leidt het project rond HP/De Tijd om te kijken wat we kunnen doen. Het komt er op neer dat wij opinie nog populairder willen gaan maken. Audax wil de lezer actualiteit, opinie en achtergrondinformatie gaan brengen.’
Bikkers zegt dat internet daarin zeker een grotere rol gaat spelen. ‘Daarmee kunnen we veel kanten op. Misschien gaan we wel naar drie printuitgaven per maand, of twee. Misschien blijft HP/De Tijd wel wekelijks uitkomen in de printversie. Daarnaast zou het kunnen dat we met een dagelijkse nieuwsbrief komen. Dat is erg afhankelijk van het nieuws. Bij de Amerikaanse verkiezingen hebben we de mogelijkheid de mensen meerdere keren per dag te informeren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid