Overslaan en naar de inhoud gaan

85 procent van de Nederlanders doneert aan goed doel

85 procent van de Nederlanders geeft wel eens aan een goed doel en bijna de helft van de Nederlanders is ‘lid van een goed doel’. Dit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Nederlander is zijn doel behoorlijk trouw, 63 procent wisselt niet van doel. Een meerderheid (58 procent) van de donateurs doneert tot 10 euro per maand.

related partner content for mobile comes here

Bij de vaste donateurs zijn doelen die zich richten op natuur en milieu het meest populair. De goede doelen die gericht zijn op de gezondheid, krijgen de meeste voorkeurstemmen als de respondent wordt gevraagd welke doelen worden overwogen.

Men geeft aan voorkeur voor een doel te hebben dat zich niet op een specifieke groep richt, maar juist op ‘iedereen’.

De belangrijkste reden om geld te doneren is omdat de donateur verwacht dat de ontvanger het geld goed kan gebruiken en niet zozeer om er zelf een tevreden gevoel aan over te houden. In het geval men korting krijgt bij de aankoop van een product staat 80 procent niet negatief tegenover het doneren van (een deel van) de korting aan een goed doel.

De verdeling van donateurs die wel eens storten is tussen man en vrouw nagenoeg gelijk. Echter blijkt dat meer mannen dan vrouwen lid zijn van een goed doel, 50 procent versus 43 procent.

Tevens wijkt het maandelijks gedoneerde bedrag af; mannen blijken royaler te zijn. De grote meerderheid (67 procent) van de vrouwen geeft tot 10 euro terwijl slechts de helft van de mannen tot dat bedrag gaat. 33 procent. Van de mannen geeft 15 euro of meer, dit geldt voor 15 procent van de vrouwen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in