Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe zit het nu eigenlijk met multichannel- marketing?

Welke kanalen worden bijvoorbeeld het vaakst ingezet?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In hoeverre wordt multichannelmarketing omarmd, hoeveel wordt geïnvesteerd en hoe worden resultaten gemeten?

related partner content for mobile comes here

ondervroeg 270 marketeers.

86 procent geeft aan dat multichannelmarketing gesteund wordt vanuit het senior management, 12 procent geeft aan dat dit niet het geval is.

Voor 84 procent is het ook de belangrijkste focus binnen de huidige marketingstrategie van het bedrijf. Bij 15 procent van de ondervraagden is dat niet het geval (1 procent heeft geen idee).

Om mee te gaan in de huidige marketingtrends is voor 32 procent uit die groep van 84 procent de belangrijkste reden waarom multichannelmarketing op dit moment het belangrijkste is.

30 procent van hen zegt dat het vanwege goede resultaten van de multichannelmarketingcampagnes is. 25 procent zegt dat ze het van hun baas moeten doen. 13 procent zegt dat ze op deze manier hun concurrenten voor willen blijven.

Niet iedere organisatie is even actief qua meten van resultaten, zo .

46 procent heeft de afgelopen 12 maanden 4-6 multichannelcampagnes uitgevoerd, 31 procent deed er 7 of meer.

Sociale media zijn het belangrijkst kanaal voor multichannelcampagnes, zegt 22 procent, voor 18 procent is het adverteren, 15 procent het web, 14 procent mobiel, 11 procent events, 11 procent e-mail en 9 procent video.

De verdeling van het budget:

Over de uitdagingen, geven de ondervraagden aan:

Zie voor meer onderzoeksresultaten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in