Overslaan en naar de inhoud gaan

Hiscox: aansprakelijkheidsverzekering voor mediabedrijven

Nicheverzekeraar Hiscox komt met een speciale aansprakelijkheidsverzekering voor media, IT- en telecombedrijven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De naam: Hiscox TMT Technology, Media & Telecom. Een algemene aansprakelijkheidsverzekering dekt de specifieke risico’s die verbonden zijn aan de beroepsuitoefening van mediaondernemingen niet goed, zegt het bedrijf. Vandaar dit initiatief.

related partner content for mobile comes here

'Als gevolg van een toenemende juridisering lopen mediabedrijven een steeds grotere kans aangesproken te worden op de specifieke risico’s die verbonden zijn aan de uitoefening van hun beroep', meldt zegt Hans Leenards, managing director van Hiscox Nederland. Voorbeelden van dergelijke risico’s voor media- en IT-bedrijven zijn fouten in advisering, het verstrekken van onjuiste of onvolledige informatie, maar ook het (onbedoeld) inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten van derden. Telecombedrijven lopen risico op het maken van softwarefouten en het onbedoeld overbrengen van een virus.

Al deze risico’s kunnen verstrekkende gevolgen hebben voor de onderneming. Hoge juridische kosten, schadeclaims en reputatieverlies kunnen soms zelfs de continuïteit van het bedrijf in gevaar brengen.

‘Met deze verzekering kunnen we voor het eerst branchespecifieke risico’s voor grote bedrijven dekken’, aldus Leenards. ‘Voorheen waren de aansprakelijkheidsrisico’s van mediabedrijven niet in te schatten omdat er geen rekenmodellen bestonden die de mogelijke schade konden berekenen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in