Overslaan en naar de inhoud gaan

Hank Moody was in town

SBS kan er wat van. Promotie maken voor een nieuw TV-programma. Terwijl we naar Shownieuws kijken komt Gerard Joling het scherm in zweven…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SBS kan er wat van. Promotie maken voor een nieuw TV-programma. Terwijl we naar Shownieuws kijken komt Gerard Joling het scherm in zweven en vertelt ons 313 keer per uur dat hij binnenkort een nieuw programma heeft. Effectief? Vast wel, want irritant werkt nog steeds doen reclamemakers ons geloven. Maar de manier waarop de afgelopen weken het nieuwe seizoen van Californication aandacht gaf, verdient veel meer credits.

related partner content for mobile comes here

Zelden is het leuk; een character uit een TV-serie of film die online ‘tot leven’ wordt gebracht. Dat was dus ook mijn eerste gedachte toen Hank Moody, de hoofdpersoon uit de Amerikaanse hitserie Californication, en op een . ‘Blijf van mijn Hank af’, dacht ik als Californication-fan.

Hank deed het allemaal speciaal voor Nederland. Want gisteravond begon de derde serie van Californication op het te-ver-achterin-de-zapvolgorde-kanaal . Hank zou volgens zijn tweets in Amsterdam zijn. Om een paar dagen van de drugs, vrouwen en drank te genieten en vervolgens op zondag zijn tour af te sluiten met een (hij is schrijver in de serie) in de American Book Center.

Wat Hank allemaal beleefde deelde hij met een kleine maar (inter)actieve groep volgers. En wat bleek. Hank was leuk. Zo leuk dat je bijna dacht . Zo grappig dat je blij was als Hank jou ook ging volgen. En zo geloofwaardig dat ik op zaterdagavond op de Nieuwmarkt toch stiekem rondkeek of Hank ook niet zat te eten bij NamKee.

De ghostwriter was 100% ingeleefd. Net echt. Zo echt dat op de signeersessie ook mensen waren die dachten dat de (acteur achter) Hank Moody er zou zijn. Vette pech. Het was natuurlijk een hoax. Schrijvers en bedenkers achter de Twittercampagne bleken in samenwerking met Comedy Centrals . Die vervolgens met de Hank-fans de kroeg in doken en een paar teleurgestelde fans achterlieten.

Kwa bereik (en effect?) heeft de Hank-campagne vast minder gedaan dan deze . Maar leuker was het zeker. Voor herhaling vatbaar. Maar voordat de RTL –en SBS-stal ook al hun characters op Twitter gooien; het moet wel goed zijn. En leuk. Dushi krijgt van mij meteen een block.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in