Amerikanen missen merken op hun mobiel
Zo zegt het Amerikaanse onderzoeksbureau Hipcricket (pdf). Het bureau mailde hiervoor met 511 respondenten.
Hier ligt dus nog een kans voor merken. Toch zien de onderzoekers de mobiele campagnes steeds vaker voorkomen, en ook beter worden. 34 procent van de respondenten heeft weleens een marketingboodschap op de mobiel ontvangen, vorig jaar was het percentage 28 procent. Van deze mensen kon 47 procent zich het merk herinneren, en van dat percentage herinnerde maar liefst 94 procent de specifieke call to action.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis73 procent van de respondenten gebruikt de mobiel met name voor sms-en.
Overige bevindingen:
- 85 procent van de respondenten zien het het mobile web als belangrijke online informatiebron.
- 21 procent maakt dagelijks gebruik van mobiel internet, 37 procent minstens eenmaal per week.
- 41 procent heeft wel eens een website van een retailer via de mobiel bezocht
De meest favoriete redenen om een retailsite te bezoeken:
- het vinden van een winkellocatie (70 procent)
- openingstijden (51 procent),
- routebeschrijvingen (39 procent)
- zoeken naar coupons, kortingen (29 prooent).
Bron: Marketingvox
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid