Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikanen missen merken op hun mobiel

83 procent van de Amerikaanse consumenten heeft op hun mobieltje nog geen kennis gemaakt met hun favoriete merk. Terwijl 37 procent open…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo (pdf). Het bureau mailde hiervoor met 511 respondenten.

related partner content for mobile comes here

Hier ligt dus nog een kans voor merken. Toch zien de onderzoekers de mobiele campagnes steeds vaker voorkomen, en ook beter worden. 34 procent van de respondenten heeft weleens een marketingboodschap op de mobiel ontvangen, vorig jaar was het percentage 28 procent. Van deze mensen kon 47 procent zich het merk herinneren, en van dat percentage herinnerde maar liefst 94 procent de specifieke call to action.

73 procent van de respondenten gebruikt de mobiel met name voor sms-en.

Overige bevindingen:

  • 85 procent van de respondenten zien het het mobile web als belangrijke online informatiebron.
  • 21 procent maakt dagelijks gebruik van mobiel internet, 37 procent minstens eenmaal per week.
  • 41 procent heeft wel eens een website van een retailer via de mobiel bezocht

De meest favoriete redenen om een retailsite te bezoeken:

  • het vinden van een winkellocatie (70 procent)
  • openingstijden (51 procent),
  • routebeschrijvingen (39 procent)
  • zoeken naar coupons, kortingen (29 prooent).

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in