Overslaan en naar de inhoud gaan

Grolsch haalt donaties binnen via AR

Bierbrouwer Grolsch biedt de mogelijkheid om via augmented reality een donatie te doen voor 3FM Serious Request. Door de printadvertenties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Jan Nales, Marketing Directeur Grolsch: 'Met onze Serious Request acties - de speciale blikken, de P(l)opquiz en een NRC Media, Purple Cow Conbenefietavond - willen we zoveel mogelijk consumenten aanspreken, om uiteindelijk een groot bedrag over te kunnen maken voor het Glazen Huis. Hiervoor willen we ook onze printadvertenties inzetten. Door augmented reality te linken aan onze printcampagne willen we zoveel mogelijk interactie met en participatie van het publiek realiseren.'

related partner content for mobile comes here

In het NRC zijn al meerdere AR-advertenties verschenen. Het doen van een transactie is echter een Nederlandse primeur. Nog nooit eerder werd op dergelijke laagdrempelige wijze doneren via smartphone of tablet mogelijk gemaakt. Om de campagne te kunnen bekijken hebben gebruikers wel de gratis Layar app nodig.

NRC Media heeft de AR-campagne van Grolsch ontwikkeld, Purple Cow Concepts is verantwoordelijk voor de realisatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in