Overslaan en naar de inhoud gaan

Groei Google stagneert

Uit onderzoek van de Nationale Search Engine Monitor van Checkit en R&M Interactive blijkt dat de rek uit de groei van zoekmachine Google…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als men naar een zoekmachine surft, is de kans groot dat men bij Google terechtkomt. Deze zoekmachine heeft haar leidinggevende positie in de afgelopen periode gehandhaafd. Tweederde (68 procent) van alle Nederlandse internetgebruikers geeft namelijk aan deze zoekmachine het meeste te gebruiken. Ilse is bij een op de zes (17 procent) favoriet.

related partner content for mobile comes here

In januari 2003 gaf 51 procent van de internetters aan Google en 14 procent van Ilse te gebruiken. In september 2003 gaf 65 procent van de internetters gebruik te maken van Google en 19 procent van Ilse.

Twee op de drie internetters maakt gebruik van zoekmachine Google. Hiermee is Google oppermachtig in zoekmachineland en wordt het moeilijk voor de zoekmachine om nog verder te groeien.

De Nationale Search Engine Monitor is een gezamenlijk onderzoek van Checkit en internetonderzoeksbureau R&M Interactive, dat tweemaal per jaar wordt gehouden. Voor dit onderzoek werden 1.079 internetgebruikers gevraagd naar hun zoekgedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in