Overslaan en naar de inhoud gaan

Gratis dagblad Spits stopt en gaat op in Metro

Telegraaf Media Groep (TMG) heft per oktober de printversie van het gratis dagblad Spits op. Metro wordt per oktober ‘dikker en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De site Spitsnieuws blijft gewoon bestaan.

Metro breidt haar bereik uit door het verspreidingsgebied te vergroten en de oplage te verhogen naar een gemiddelde van 510.000 exemplaren per dag. Ook wordt de krant uitgebreid met de meest gewaardeerde onderdelen uit Spits. Zo moet een ‘nog dikkere en completere krant ontstaan met een nog grotere doelgroep’.

In oktober wordt waar nu overal waar Spits beschikbaar is een verrijkte Metro aangeboden. Volgens uitgever Cees Polman is het feit dat het dagblad De Telegraaf in het vierde kwartaal ook naar tabloid over zal gaan ‘een logisch moment om het beste van Metro en Spits samen te voegen tot één dagblad.’

Smartphones en tablets worden een belangrijk kanaal voor Metro. Hoofdredacteur Robert van Brandwijk: ‘We willen de lezer gedurende de hele dag optimaal bedienen, via het platform dat hij of zij op dat moment prefereert. Het laatste nieuws van Metro zullen wij straks direct via onze site delen. De krant is er voor achtergrond en duiding.’

De advertentiemogelijkheden in Metro worden uitgebreid met ‘creatieve advertentievormen en meer branded content mogelijkheden’. Ook is er ruimte voor crowdfunded journalistiek en user generated content.

Metro en Spits verschenen allebei voor het eerst op 21 juni 1999. TMG kocht Metro in september 2012.

Lees ook: 

 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in