Overslaan en naar de inhoud gaan

'NPO 1, 2 en 3 moeten tegenwicht bieden aan YouTube en Google'

Nederland 1, 2 en 3 zijn vanaf half augustus NPO 1, 2 en 3. De publieke zenders moeten met een nieuwe naam 'goed te vinden zijn in het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

NPO-bestuurder Shula Rijxman zegt dat tegen het ANP. 

Niet alleen de publieke tv-netten, ook Zapp en Zappelin krijgen de afkorting van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) voor hun naam. Dat geldt ook voor de radiozenders, die NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO Radio 3FM, NPO Radio 4, NPO Radio 5 en NPO Radio 6 gaan heten.
De wijzigingen gaan in op 19 augustus. Vorig jaar werden al de gezamenlijke internetportal npo.nl en de NPO-apps geïntroduceerd.

Volgens Rijxman wil de publieke omroep herkenbaarheid. &;We geven de Nederlandse Publieke Omroep hiermee een duidelijk en herkenbaar gezicht dat je overal terugziet. De omroepen maken elk jaar opnieuw honderden mooie programma&;s. Het grootste risico is dat ons aanbod te versnipperd raakt. En in al dat mediageweld willen we goed te vinden zijn. Wij denken bijvoorbeeld beter tegenwicht te kunnen bieden aan internationale mediamerken als YouTube, Google en Apple.&;

De individuele omroepen behouden hun eigen logo&;s. De naamswijzigingen kost de NPO ruim 1,5 ton.

Bron: ANP.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in